loading...

مجله پیام سرا

صندلی‌ های اداری مثل تمامی وسیله‌ هایی که مورد استفاده قرار می ‌گیرند دارای عمر خاصی هستند و بعد از گذشت چند ماه یا چند سال یا چند روز ممکن است کارایی اولیه خود

بازدید : 60
سه شنبه 30 شهريور 1400 زمان : 2:21

صندلی‌ های اداری مثل تمامی وسیله‌ هایی که مورد استفاده قرار می ‌گیرند دارای عمر خاصی هستند و بعد از گذشت چند ماه یا چند سال یا چند روز ممکن است کارایی اولیه خود را از دست بدهند. بسیاری از افراد تصور می کنند که هنگام خراب شدن صندلی‌ ها باید آن‌ ها را تعویض نمایند، اما لازم به ذکر است که بگوییم به‌ راحتی می ‌توانید صندلی های اداری را تعمیر کنید.

هزینه صندلی‌ های اداری بسیار زیاد است و با قیمت بالایی عرضه می ‌شوند، بنابراین زمانی ‌که صندلی‌ های اداری خراب می شوند، می‌ت وانید به‌ جای خرید صندلی آن‌ ها را در محل کار خود تعمیر نمایید. بنابراین یک تعمیرکار حرفه‌ای را بیابید بدون شک می‌ تواند تعمیرات صندلی را به ‌درستی برای شما انجام دهد.

لازم به ذکر است که بگوییم تولید کنندگان هنگام طراحی و تولدی صندلی ها قطعات مستحکم و ایمنی را به کار خواهند برد که بتوان به‌ طور روزانه و در ساعت ‌های طولانی از این صندلی‌ها استفاده کند و به تعمیر صندلی اداری در محل بپردازند.

مشکلاتی که در صندلی ‌های اداری وجود دارد

صندلی ‌های اداری از قطعات مختلفی چون جک، پایه، دستی، پستی و ... تشکیل می ‌شوند که هر کدام از آن ‌ها با توجه به وزنی که شخص دارد مقاومت مختلفی را دارا هستند. برای این ‌که صندلی‌ ها از طول عمر بیشتری برخوردار شوند باید نحوه استفاده از آن ‌ها را به ‌خوبی فرا بگیریم. لازم به ذکر است که بگوییم مشکلات زیادی ممکن است در صندلی‌ ها وجود داشته باشد که باعث ناراحتی شما شوند. در ادامه مطالب این مشکلات را برای شما بیان خواهیم کرد.

تعمیرات اصولی و استاندارد صندلی اداری

نشست صندلی ‌های اداری

یکی از بارزترین مشکلاتی که صندلی‌ های اداری ممکن است داشته باشند نشست آن‌ها می ‌باشد، که این نشست در اثر خرابی سیلندر گاز ایجاد خواهد شد. برای تعمیر صندلی اداری در محل تعمیر کارهایی به محل اعزام می ‌شوند که می‌ توانند با صرف چند دقیقه سیلندر خراب‌ شده را تعمیر کنند و به این صورت که سیلندر قدیمی را اندازه خواهند گرفت و به خرید سیلندری جدید می پردازند. برای اندازه گیری سیلندر می توان از خط کش استفاده کرد.

خرابی پایه های صندلی

از دیگر مشکلاتی که ممکن است صندلی‌ های اداری داشته باشند پایه آن‌ها می ‌باشد به این صورت که هنگام نشستن بر روی صندلی ممکن است احساس ناپایداری نمایید و نتوانید تعادل خود را حفظ کنید در این شرایط باید پایه را مورد بررسی قرار داد که مطمعن شوید تمامی اجزای آن سالم است و همه چرخ های صندلی به هم متصل هستند. درنتیجه می توان گفت زمان خرابی نیازی به خرید یک صندلی جدید ندارید تنها باید به تعمیرات صندلی اداری در محل بپردازید.

خراب شدن روکش صندلی اداری

گاهی اوقات ممکن است روکش صندلی‌ های اداری در اثر استفاده بیش‌ از حد خراب شوند در این شرایط به‌ راحتی می ‌توانید فوم یا ابر پشتی صندلی خود را تعویض کنید. نحوه تعمیر صندلی اداری برای افرادی که متخصص این کار هستند بسیار ساده و راحت می ‌باشد و در عرض چند دقیقه به‌ راحتی می ‌توانند رویه کوبی مجدد را انجام دهند.

تعمیرات اصولی و استاندارد صندلی اداری

ایرادات مکانیزمی صندلی

گاهی اوقات ممکن است صندلی‌ های اداری سر و صدای بدی را از خود تولید کنند که تحت این شرایط معمولاً با مقداری روغن می ‌توان مشکل را حل کرد، اما درصورتی‌ که ایراد جدی شامل حال صندلی شده باشد باید تعمیرکاران حرفه‌ای را به محل اعزام نمایید و از آن‌ها درخواست کنید که به رفع مشکل مکانیزم صندلی بپردازند.

مکانیزم صندلی ‌های اداری از انواع مختلفی برخوردار است، برای اینکه با نحوه تعمیر صندلی آشنا شوید باید با مکانیزم های صندلی به خوبی آشنایی داشته باشید. به‌عنوان مثال مکانیزمی که حرکت پشتی صندلی را تنظیم می ‌کند یا مکانیزمی که پشتی و کفی صندلی را هر ۲ با هم تنظیم خواهد کرد و مکانیزم کنترل وزن که مقاومت صندلی را مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دسته صندلی اداری

اگر تابه‌ حال به نحوه تعمیر صندلی توجه کرده باشید به‌ راحتی متوجه خواهید شد که صندلی‌ های اداری دسته‌ های پیچی را دارا هستند و می ‌توان آن‌ ها را به‌ راحتی جدا کرد. دسته ‌های صندلی به شکل‌ های مختلفی چون حلقه‌ ای، T شکل و ... وجود دارند که همگی آن‌ ها را به ‌راحتی می‌ توان تعویض کرد. درصورتی ‌که دسته صندلی شکسته باشد نیازی به عوض کردن کل صندلی نداریم، بلکه تنها باید یک دسته را جایگزین آن کرد.

تعمیرات اصولی و استاندارد صندلی اداری

نحوه جداسازی قطعات صندلی برای تعمیر

تعمیرکار هایی که برای تعمیر صندلی به شرکت یا سازمان خود دعوت کرده ‌اید بعد از این‌ که مشکلات را مورد بررسی قرار دادند ممکن است متوجه ایراد صندلی نشوند، در نتیجه باید اجزاء صندلی را از هم جدا نمایند تا بتوانند بهتر بر روی آن کار کنند و آن را تعمیر کنند.

صندلی ‌هایی که تولید می‌ شوند معمولاً تفاوت زیادی با هم دارند، بنابراین با باز کردن آن‌ ها به‌ راحتی می ‌توانید علت مشکل ایجاد شده را مورد بررسی قرار دهید. تحت این شرایط تعمیرکا اولین کاری که انجام می ‌دهد این است که صندلی را بر روی زمین بر می ‌گرداند و آن را در جایی قرار می‌دهد که تکان نخورد، چرا که ممکن است پایه‌های صندلی بشکند.

سپس برای نحوه تعمیر صندلی باید جک را از پایه‌ها جدا نماید و به ‌صورت ضربه‌ ای این کار را انجام دهد. مرحله بعدی نوبت به باز کردن دستگیره ها می‌ شود، دستگیره ها را به ‌راحتی می ‌توانید با توجه به پیچ‌هایی که دارند از صندلی جدا نمایید. البته لازم به ذکر است که بگوییم صندلی‌ ها ممکن است از دسته ‌هایی برخوردار باشند که به‌ طور دائم به صندلی متصل شده‌اند، بنابراین نمی ‌توان آن‌ ها را جدا کرد.

مرحله بعدی نوبت به باز کردن پبچ ها می شود. تمامی پیچ و مهره‌ هایی که در صندلی وجود دارد را باز کنید و آن را در باکسی جداگانه نگه دارید، سپس سیلندر و پایه آن را از روی صندلی برداشته و هر کدام از قطعه ‌های صندلی را به ‌طور جداگانه مورد بررسی قرار می‌دهید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 109
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 34
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 154
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 267
  • بازدید ماه : 758
  • بازدید سال : 8053
  • بازدید کلی : 38899
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی