loading...

مجله پیام سرا

برای شروع آموزش زالو درمانی ، نیازمند شناخت اصول کامل از زالودرمانی و کاربردهای آن است. دوره های آموزش زالو درمانی راشا افق ،اطلاعات کاملی دراختیار شما قرار می

بازدید : 114
سه شنبه 26 مرداد 1400 زمان : 11:03

تاثیرات شگفت انگیز زالو درمانی در بسیاری از بیماری ها سبب شده تا امروزه یکی از موثرترین روش‌ها در درمان بیماری‌ها باشد ،مکیدن خون بیمار و ترشح آنزیم هایی با خواص درمانی متعدد باعث شده است که زالو درمانی در بسیاری از کشورهای دنیا به ویژه کشورهای پیشرفته مورد استفاده قرار گیرد .چنانچه اکنون زالو را به عنوان جراح کوچولو می‌شناسند .

اولین استفاده پزشکی از زالو (زالو درمانی) بر روی جلوگیری از عفونت زخم و درمان زخم ها بوده است . ماده طبیعی ضد انعقاد موجود در بزاق زالو در درمان های پزشکی مانند جراحی ترمیمی استفاده می شود .

امروزه از زالو برای انواع بیماری هایی نظیر گرفتگی عروق قلبی، زخمهای دیابتی، واریکوسل ،آب مروارید، جلوگیری از سکته مغزی و … و بسیاری دیگر از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می گیرد که در بسیاری از آنها خاصیت درمانی کنندگی و در برخی از بیماری‌ها خاصیت کنترل کنندگی و در بسیاری از بیماری‌ها خاصیت پیشگیرانه دارد .

برای شروع آموزش زالو درمانی ، آموزش حجامت و بادکش ، نیازمند شناخت اصول کامل از زالودرمانی و کاربردهای آن است. پکیج آموزش حجامت و زالو درمانی و بادکش راشا افق ،اطلاعات کاملی دراختیار شما قرار می دهد .

برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه ی برگزاری دوره های پکیج آموزش حجامت و زالو درمانی و بادکش با ما تماس بگیرید:

09191450080
09109273358
44527961-021

تاریخچه زالو درمانی:

در حدود هزار سال قبل زالو درمانی معرفی‌شده است. به گفته ابن‌سینا در کتاب قانون، زالو خون را بهتر از حجامت از عمق بدن بیرون می‌کشد. ابن‌سینا زالو را در درمان بیماری‌های پوستی از قبیل جوش‌ها، دمل‌های صورت و لک‌ سودمند می‌‌دانست . ازلحاظ تعداد تابه‌حال میلیاردها زالو مورداستفاده قرارگرفته‌اند، اما نتایج حاصل از این تجربه فوق‌العاده عظیم ازلحاظ کمی به میزان بسیار اندکی مستند و مکتوب گشته است.

درگذشته زالوها عمدتاً در بیماری‌های قلبی و سیستم گردش خون مورداستفاده قرار می‌گرفتند، ولی در حال حاضر مورداستفاده آن‌ها فقط برای بیماری‌های قلبی و دستگاه‌های گردش خون نیست بلکه در بیماری‌های مزمن کاهش درد نیز مورداستفاده قرار می‌گیرند.

امروزه افراد زیادی در زمینه درمان به درمان های سنتی روی آورده اند چرا که این درمان ها بی ضرر و پرفایده هستند . شرایط اقتصادی هر خانواده ایجاد می‌کند که در هر خانواده فردی مسلط به زالو درمانی ،حضور داشته باشد تا برای اعضای خانواده نجات‌بخش و مثمرثمر واقع گردد .

طبق مطالعات گسترده در زمینه زالو درمانی اگر فردی دچار سکته مغزی شود و همان لحظه زالو درمانی پشت گوش هایش انجام شود تا زمانی که فرد به بیمارستان رسانده شود ،از خطرات و عوارض ناشی از سکته مغزی نجات پیدا میکند. تا جایی که سکته مغزی در بدن وی عوارضی به جا نخواهد گذاشت و در نتیجه همیشه باید افرادی در خانواده حاضر باشند که مسلط زالو درمانی باشند .

خواص بزاق زالو در زالو درمانی:

زالو هنگام مکیدن خون، مواد متنوعی ترشح می‌کند که خواص درمانی دارند. آب دهان زالو (بزاق) حاوی بیش از یک‌صد و بیست نوع ماده حیاتی مفید است که موجب درمان بیماری‌های مختلفی می‌شود. این انگل کوچک و شگفت‌آور به علت توانایی فوق‌العاده‌ای که در درمان بیماری‌ها دارد جایگاه ویژه‌ای در طب دارد.

کشور ما دارای ذخایر بسیار زیادی از این جانور بوده است که با صید بی‌رویه صیادان و سم‌پاشی مزارع نسل این حیوان رو به انقراض هست.

عمده خواص درمان زالو در بزاق زالو است، به‌طوری‌که شاید بیشتر از وزنش قادر به تولید بزاق هست و وقتی به‌جایی از بدن می‌چسبد آن‌قدر آب بزاق تولید می‌کند که از زیربدنه حیوان بزاق می‌چکد.

عصاره آب دهان زالو شامل دودسته مواد هستند که گروهی به‌عنوان نروترانسمیتر بر روی پایانه‌های عصبی عمل می‌کنند و موجب تحریک عمومی رو نقاط طب سوزنی می‌شوند و دسته دیگر که برای گردش خون عمومی و مویرگ‌ها عمل کرده و به‌عنوان ضد انعقاد، ضد تورم و ضد درد ایفای نقش می‌کنند.

آیا به حجامت فکر کرده‌اید !؟؟

روش حجامت درمانی که آوازه طب ایرانی است، از زمان های بسیار دور مورد اقبال عموم مردم بوده و می توان گفت بسیاری از مردم طب سنتی را به حجامت درمانی می شناسند .

دلیل این اقبال، حس خوبی است که در همان لحظه و پس از انجام حجامت در فرد بوجود می آید .

مکانیسم عمل حجامت درمانی شبیه بادکش است با این تفاوت که درشت مولکولی هایی که در زیر کاپ یا لیوان ها جمع شده اند با تیغ زدن خارج می شوند و باعث سبک تر شدن و احساس سلامت در بدن می شود .

مقدمه آموزش حجامت درمانی :

درباره آموزش حجامت از حضرت امیرالمومنین علیه السلام منقول است؛که حجامت بدن را صحیح و عقل را محکم میکند .

از رسول اکرم صلوات الله علیه ؛
اگر شفا ایی وجود دارد همانا در شربت عسل و تیغ حجامت می توان یافت .

انواع حجامت :

حجامت بر دو وجه است ؛ حجامت گرم و خشک و حجامت تر

حجامت تر حجامتی است که با خون گیری همراه است برخلاف حجامت گرم و خشک که به وسیله خلاء ایجاد شده توسط آتش صورت می‌گیرد .
مزاج این دو حجامت کاملاً با هم متفاوت است خواص و کاربردهای آنها نیز با هم تفاوت دارد .

اما دانستن هر دوی این حجامت ها بسیار به انجام روش‌ درمانی موثر برای هر بیماری کمک کرده و آنها را می‌توان نوعی مکمل همدیگر دانست .

برای شروع آموزش حجامت درمانی ، نیازمند شناخت اصول کامل از حجامت و کاربردهای آن است. دوره های آموزش حجامت درمانی راشا افق ،اطلاعات کاملی دراختیار شما قرار می دهد .

خواص حجامت :

هرگاه یکی از اخلاط از حالت طبیعی و سلامت خود خارج شود حجامت عضو و پوست را به سرعت از اخلاط بدپاک می گرداند .
خون حجامت از حوالی و نواحی عضو گرفته می‌شود برخلاف فصد که از رگ گرفته می شود بنابراین در دفع خلط بد در بدن حجامت زودتر از فصد پاکسازی میکند .

حجامت درمانی با افزایش سیستم ایمنی بدن و تقویت آن باعث حفظ صحت بدن و ایمن شدن از مریضی می گردد البته اگر در روزهای مناسب و مشخص خود انجام شود .
وجود بیش از ۱۲۰ مرکز حجامت در انگلستان نشان از روی آوردن سایر کشورهای پیشرفته به طب سنتی است و آگاهی نسبت به فواید حجامت .

یکی دیگر از خواص مهم و کاربردی حجامت درمانی از بین رفتن غلظت خون است .

تقویم حجامت :

در بدر یا در زمانی که ماه قرص کامل است، مولکول های مایعات در بدن از هم فاصله گرفته و حجم خون بیشتر می شود. این زمان بهترین موقع برای خارج کردن خون است .
اگر هدف از حجامت درمانی پیشگری از بیماری و اصلاح بدن باشد بهترین زمان بهار و پاییز است و اگر برای درمان باشد طبق نظر پزشک باید انجام شود .

در طب سنتی ایرانی اسلامی نیز روایات زیادی از انجام حجامت در روزهای خاص آمده است .

دعای حجامت :

خواندن دعای حجامت نیز توصیه شده. حکیمان این علم، ذکر آیت الکرسی و همچنین فرستادن صلوات را در زمان انجام حجامت درمانی مستحب می دانند .

«بسم الله الرحمن الرحیم اَعوذ بِالّلهِ الکَریم فى حِجامَتى مِنَ العَین فِى الدَّم وَ مِن کُلّ سوءِ وَ الاَعلالِ وَ الاَسقامِ وَ الاَوجاعِ وَ الاَمراضِ وَ اَسئَلُکَ العافِیهَ وَ المُعافاهَ وَ الشِّفاءِ مِن کُلِّ داء»؛

پناه می‌برم به خداوند کریم در حجامتی که انجام می‌دهم، از انحراف در خون و از همه بدی ها و علت ها و سختی ها و دردها و بیماری ها، و از تو سلامت و اسباب سلامت و شفاى همه بیماری ها را طلب می‌کنم . (بحار ج ۶۲ ص ۱۱۷)

در کارگاه آموزش حجامت درمانی گام به گام با اصول حجامت و کاربردهای آن آشنا شده و مطالب بسیار مفید و کاربردی مطرح می‌گردد .

منبع : پکیج آموزش حجامت و زالو درمانی و بادکش راشا افق

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 109
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 27
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 50
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 311
  • بازدید ماه : 802
  • بازدید سال : 8097
  • بازدید کلی : 38943
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی